Кафето е страст
Кои сме ние
Gimoka е част от Gimoka Group, една от основните компании за печене на кафе в Италия за обемно количество на сурово кафе, преработено годишно. Основана през 80-те години, компанията се е развила с течение на времето, за да стане играч с международно значение, и в момента изнася в над 50 страни. Наскоро групата разшири обхвата си на дейност, като придоби компания, специализирана в разработването и производството на разтворими напитки, за да обогати и допълни предложението в традиционните канали на дома, офисите и Ho.Re.Ca.
Организиран в две бизнес единици: смляно кафе и кафе на зърна и порционирано (E.S.E. дози и капсули) за осигуряване на технологичен надзор на основните процеси и фази на трансформация на кафето и неговата опаковка. Групата разполага с 3 производствени обекта (с общо 27 високо автоматизирани производствени линии, без да се броят линиите за сглобяване и опаковане), всички разположени в района на Андало Валтелино, както и 3 логистични склада с площ над 9 000 м2.
Gimoka е компания, специализирана в производството на кафе, чиято основна сила е тази да държи контрол върху цялата верига на стойността: от закупуването на суровини, до надзора на всички фази, свързани с печенето и смилането на кафето, дейностите по опаковане и капсулиране, и разпространението на готовия продукт в различните му форми. Компанията, с бизнес звено, посветено на смляните и зърнени култури, и другата, посветена на порционирането, е в състояние да отговори на всички нужди, изразени от пазара, предлагайки решения за професионалната сфера и за домашна консумация.
Gimoka, през последните години пое по пътя на управленски растеж и подобряване на специализираните умения, с фокус върху разработването на смеси, върху качеството на процесите, върху инвестициите в производствени и печени инсталации, ясно потвърждавайки границите на своята основна дейност: всестранно кафе, било то смляно, на зърна или в еднодозови опаковки. Сегашната Gimoka Group има много далечни корени, предприемаческият проект е роден всъщност към края на 80-те години, благодарение на силната страст към кафето и предприемаческите умения на Иван Падели, основател и днес президент на структурирана реалност, която се разраства с течение на времето благодарение на многобройните инвестиции, насочени към засилване на присъствието му на пазара и която, въпреки че е претърпяла забележима еволюция, винаги се е характеризирала със стойност и страст към работата, типични елементи и израз на Произведеното в Италия.
ЦЕННОСТИТЕ НА ГРУПАТА
ВНИМАНИЕ КЪМ КАЧЕСТВОТО
Качество, получено благодарение на ежедневното спазване на процесите и процедурите.
СТРАСТ КЪМ ПРОФЕСИОНАЛИЗМА
Последните инвестиции в инфраструктурата, логистиката и експертния опит превърнаха страстното занаятчийско наследство в структурирана управленска организация.
ОРИЕНТАЦИЯ КЪМ КЛИЕНТА
Нашата допълнителна стойност е дадена от способността ни да изслушваме и интерпретираме нуждите на клиентите. Групата цени силните взаимоотношения със своите партньори и се ангажира с разработването на индивидуални решения по отношение на частни марки и смеси.
ШИРОК ОБХВАТ
Благодарение на своите марки, Групата е в състояние да предложи голямо разнообразие от технологично напреднали продукти, като мляно кафе и кафе на зърна, порционно кафе и смеси.
ФОКУС ВЪРХУ ПРОЦЕДУРИТЕ
Системи за проследяване на доставчика, последователност в производствените процеси, настройки на параметрите за гарантиране на правилния резултат от всяка смес.
Устойчивост
Gimoka Group пое предизвикателството, произлизащо от основните проблеми на екологичната устойчивост и кръговата икономика (които изискват повторно използване на материали в следващите производствени цикли, минимизиране на отпадъците, използване на възобновяеми енергийни източници и насърчаване на решения за компостируеми продукти), като се ангажира активно с разработването на опаковъчни решения които отговарят на следните критерии:
Да бъдат лесно рециклируеми, в съответствие с Директива 852/2018 на ЕС, която ще бъде приложена до 2025 г., и работейки върху мономатериалите. Например пластмасата не трябва да се демонизира, ако се управлява правилно като отпадък и се рециклира, той представлява достъпен, функционален и устойчив вид опаковка. Нашият бъдещ ангажимент е да използваме моно материали ( корпус и капак на капсулата) точно за улесняване и гарантиране на тяхното рециклиране. Същото може да се каже и за алуминиевите капсули: той е рециклируем материал и следователно устойчив до степен, в който функционира инфраструктурата за рециклиране.
Да бъдат компостируеми, т.е. пренасяни до веригата за промишлено компостиране за органично рециклиране. Тук предизвикателството е използването на биопластични материали, които освен че гарантират отлична функционалност на капсулата, са в състояние да функционират като кислородна бариера, за да се избегне приемлив срок на годност на продукта, без да се налага да се прибягва до обвиване или опаковане, които могат да бъдат трудни за разграждане.
Gimoka Group не само предприе тези действия, но и прие подхода “Design For Recycling”, създавайки трансверсален изследователски екип, ангажиран с разработването на конкретни решения, които вървят в посоката на устойчивото развитие и кръговата икономика. Ето някои осезаеми примери:
1) По отношение на иновациите, ние все повече се ангажираме да намираме решения с по-ниско тегло и дебелина, но имайки същата функционалност, като например новата съвместима капсула Nespresso, която предлагаме на пазара през този период, чието тегло на материала с 50% по-ниско благодарение на използването на иновативно приложение на технологията за съвместно инжектиране.
2) Обръщаме внимание на аспектите на рециклируемостта или компостирането на вторичните опаковки; това е аспект, който има тенденция да отстъпва на заден план, но вместо това рискува да анулира усилията, положени върху капсулата. Като доказателство за това можем да споменем flow pack „запазващ се аромат“, предложен от нас през последните месеци на 2018 г., очевидно компостируем като E.S.E. дозите.
3) В областта на Design for Recycling, ангажиментът се простира до разработването на решения, които минимизират логистичните разходи за транспорт и съхранение. Това са аспекти, които имат свое собствено значително въздействие върху околната среда, ако се разглеждат като цяло.